تحویل 48 ساعته 48 ساعته
0
0
کل حجم:تومان

No products in the cart.

Return To Shop

علی اکسپرس را بهتر بشناسیم

با رشد روز افزون استفاده از اینترنت و موبایل تمایل مردم برای خرید از وبسایت های آنلاین مانند علی اکسپرس هم افزایش پیدا کرد و این امر منجر به افزایش تجارت الکترونیک در سطح بین المللی شد زیرا مردم برای تامین نیازمندی های خود به فراتر از مرز های کشورشان نگاه می کردند.از جمله کمپانی هایی که در زمینه ارائه خدمات فروشگاه اینترنتی ورود کرد علی بابا بود. شاید همه شما نام علی بابا و موسسه آن جک ما را شنیده باشید که به عنوان یک وبسایت عمده فروشگاهی آنلاین چینی روی پلتفرم B2B وارد عرصه تجارت الکترونیک شد.(همه چیز در مورد علی بابا)

گروه علی بابا یک شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چینی است که با پلتفرم های B2C با عنوان های Tmall و Taobao روی بازار خرده فروشی چین تسلط دارد و برای تعامل شرکت های چینی با مشتریان نهایی خارجی در سال 2010 سایت علی اکسپرس  را با هدف ورود به  بازار جهانی خرده فروشی به عنوان یک پلتفرم B2C راه اندازی کرد.

علی اکسپرس چطور کار میکند:

علی اکسپرس یک کسب و کار خرده فروشی می باشد که این امکان را به فروشنده های چینی میدهد تا به صورت مستقیم محصولات خود را به مصرف کنندگان خارجی بفروشند.مانند دیجیکالا در ایران یا آمازون آمریکا  (خرید از آمازون)، فروشندگان علی اکسپرس می توانند افراد یا کمپانی ها باشند البته علی اکسپرس بر خلاف دیجیکالا خودش به عنوان فروشنده هیچ کالایی را نمی فروشد و فقط به عنوان یک marketplace بستر خرده فروشی را برای فروشنده ها فراهم می کند و نکته جالب این پلتفرم این هست که فقط به فروشنده های چینی اجازی فروش محصولات را می دهد و هیچ شرکت خارجی اجازه فروش محصول در آن را ندارد و از طرفی این بازار اجازه فروش کالا به مردم سرزمین اصلی را هم ندارد و تمام مشتریان آن از کشور های خارجی هستند و شاید جالب باشد بدانید بیشترین مشتریان آن در سال 2024 از کشور کره جنوبی بوده اند.

ترافیک ویزیت سایت علی اکسپرس به تفکیک کشور ها
ترافیک ویزیت سایت Aliexpress به تفکیک کشور ها

فروشندگان علی اکسپرس چه کسانی هستند و چگونه کارمی کنند؟

فروشندگان Aliexpress همگی در چین مستقر هستند و هر کدام یک فروشگاه با کد فروشگاهی یکتا دارند و هر کدام در این پلتفرم امتیازبندی می شوند.همچنین شیوه پرداخت وجه مشتری به فروشنده فقط از طریق درگاه پرداخت در سایت علی اکسپرس می باشد بر خلاف علی بابا که فروشنده می تواند یک حساب بانکی خصوصی جداگانه از پلتفرم را به مشتری پیشنهاد دهد. این امکان به مشتریان حس امنیت بالاتری را می دهد چرا که تا از سلامت کالا اطمینان حاصل نکند و تایید نکند، پولی به حساب فروشنده واریز نمی شود و در حساب علی بابا می ماند تا وضعیت تحویل و سلامت کالا صحت سنجی شود و به نتیجه برسد در صورت وجود مشکل در سلامت کالا اگر مشکل از فروشنده یا کالای معیوب بوده ، وجه را به خریدار پس دهد. برای کسب اطلاعات پیشتر در مورد شیوه عودت وجه علی اکسپرس می توانید این مقاله را در سایت هیواجت مطالعه بفرمایید.

چه کالاهایی را میتوان از آن خرید کرد؟

هر چیزی که فکرش را بکنید می توانید از این سایت خرده فروشی خرید کنید، لوازم الکترونیک، لوازم مصرفی و هر چیزی که در چین تولید می شود.

در چه کشور هایی طرفدار دارد؟

علی اکسپرس به زبان های بسیاری ترجمه شده که میتوان انگلیسی، روسی ، پرتغالی ، اسپانیایی ، ترکی را نام برد و بیشترین مشتریان آن را کشور کره جنوبی و  برزیل تشکیل می دهند.به طوری که طبق اعلام سایت های رسمی در سال 2024 ؛ علی اکسپرس جزو 10 سایت پر بازدید برزیل و در سال 2024 جزو  20 سایت پر بازدید کشور کره  بوده است.

به طور خلاصه اگر کسی از شما بپرسد علی اکسپرس چیست ؟ میتوانید به او بگویید:

Aliexpress یک پلت فرم تجارت الکترونیک برای افراد و شرکت های چینی است تا محصولات خود را به مشتریان خارج از کشور بفروشند. و در کره جنوبی و برزیل بسیار محبوب است

2 دیدگاه دربارهٔ «علی اکسپرس را بهتر بشناسیم»

  1. من از aliexpress قبلا سفارش دادم و ایران تحویل گرفتم، در صورتی سفارش میارزه که قیمت کالا خیلی کم نباشه چون در هر صورت هزینه حملش زیادتر هست به تسبت ارزش کالا.ممنون از سایت خوبتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا

استعلام قیمت

خرید از آمازون